Mar 31, 2015

Jalan Utara

dah lama tak jalan jauh skit..cuti sekolah seminggu aritu dpt cuti kejap je..adli bz dengan tusyen sekolah dia buat.. so balik ipoh taiping kejap then lajak ke belah2 utara..sajer jalan2 cari makan


makan mee udang ketam pulau sayak.. kedai ni depan laut..cantik permandangan.. rasa dia ok la..udang ketam segar..tapi papa kata bagi dia, sedap lagi kuah mee udang yang kat bagan nakhoda omar..lain orang lain taste dia kan..

pastu kami try jugak makan Gulai Ikan Temenung, Batas Paip, Kuala Kedah..sedap woo.. sini mama tau lama dah sebab dulu masa kerja swasta lepas grad.. kawan opis bawak breakfast kat sini.. sedap manis ikannya.. murah plak tu sekor 50 sen.. tapi tu dulu la..tahun 2001..mkn nasi,gulai,ulam hanya bayar rm1.50..masa tu keliling tu sawah..dekat kilang padi..tapi skang tak dpt dah la..skang ni dia kira sekor ikan rm1.50.. masih kira murah la..tau mama makan berapa ekor aritu? sekali mkn 5 ekor daaa..hihihi

pastu kami makan goreng pisang cheese dengan pulut kawin(mangga+durian)
beli kat alor setar..area belakang Unisel tu
dua-dua ni sedap..

 gambar ni sumber google tau..sebab teruja sangat..gambar apa pun tak ambik..excited beno..

PENANG 3D MUZIUM

singgah Penang..pi beli jeruk pak ali.. pastu singgah muzium 3D..
ada dua tau..sebelah2..mula nak masuk yang biasa tu bayar tiket rm10 je..alih2 anak2 mama masuk kaunter lain sebab superman dah tunggu diaorang..pandai betul strategi bisnes deme ni..masuk yg ni tiket mahai le skit berbanding yang first tu..



macam2 la..canggih la jugak bukan setakat gambar biasa je..ada skrin 3d ikut gaya kita buat




orang gemuk jaga pintu ni bleh berinteraksi dengan kita..










kita orang tido punya la jauh kat perlis..duk seri malaysia 2 malam.. trip yang santai..jalan2..makan2..mandi pool.. itu ajer ..sbb nak gi jln2 tak larat lagipun kebanyakan tempat dah abis kitaorang pergi..hihi
naik feri banyak kali dah..cuma nak bagi adik merasa.. dulu dia kecik lagi,tak paham apa..huhu

Mar 11, 2015

Bela Kucing Pulak

mama ni kan..bukanla suka kucing sangat..nak kata benci pun idak le juga..tapi mama ni penakut kucing..kalau makan kat kedai yg banyak kucing bila kucing datang kat kaki..boleh terangkat la kaki mama ni naik atas kerusi

anak kucing kecik tu okla kan..nampak la cute dia..tapi kalau yang besor mama takut..tapi tula..bila masuk bab anak2 ni..payah betul laa.. tambah papanya plak menyokong..mama takmo bela kucing, tapi deme ni semua suka kucing..atenye..kalah le mama huhu

mula2 malas nak beli.. pergi la kami cari anak kucing kat pasar..bawak balik rumah..stay semalam je..pastu besoknya dia hilang.. kucing liar kan..mana dia nak duduk dlm rumah itupun habis sofa kena cakar..

pastu papa pulak kesian nanti balik sekolah budak2 ni tanya mana kucing deme dah lari..papa pun beli kucing kat jiran perumahan sebelah.. ibu+3baby+sangkar+makanan=rm100
terus papa bayar angkut bawak balik rumah..org tu takmo bela dah sbb anak dia asma..

so balik sekolah bukan main syokla anak2 mama ni..cop sorang sekor la..adik je xmo sbb dia takut, papa plak kasi ibu tu nama mimi..katanya kita dah ada mama so yg ni nama mimi..ceh..dah rasa macam aku ni bermadu dgn kucing le pulok..hahaha

itu citer mula2 dulu la..beli kucing tu rasanya awal bukak sekolah aritu..skang ni kan..si mimi dah beranak.. anak dia 6 ekor tuuu...arghhhh.. sana sini kucing.. ambik ko,campur semua 10 ekor dah skang..rasanya anak mimi dengan si snow,kucing jiran kot..

lagi meriahla umah mama.. budak2 ni janji nak kemas..tapi apa sangatla cara kemas budak2 kan..ada giliran untuk buang najis kucing..mandikan kucing..sapu laman..mama awai2 dah warning.. serabut mama tengok..siap korang huhuhu

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...