Feb 27, 2013

Makbulkan Doa

Salam sayang semua.. moga semua yg baca blog mama mendapat kebahagian dan keredhaan Allah..
nampak skema tak cara mama menulis hari ni? huhuhu macam nak jadi ustazah plak.. tak layak la kan.. pakar motivasi pun tak layak jugak ni..hehehe..
ini just utk motivate diri dan hati sendiri..nak ingatkan diri sendiri.. kalau kita tak usaha nak sedarkan diri kita saper lagi kan..
Kadang2, kita ni teringin sesuatu yg orang lain ada tapi kita tak dapat..kita ingat benda itu akan membuatkan kita bahagia.. tetapi kita tak tahu..benda itu sebenarnya tak sesuai utk kita..atau benda itu akan menjadi sesuatu yg tak baik bagi kita..jadi..janganlah kita bersedih kalau kita tak dpt apa yg kita inginkan..kerana kita kena tahu Allah lebih tahu mana yang terbaik untuk kita..yang penting sabar..sekarang, mungkin kita bawah,tapi mungkin diakhirat berkat kesabaran kita itu akan Allah balas sebaiknya..selalu berdoa..doa..dan terus doa..moga keadaan akan berubah..tapi kalau tetap begitu juga..mohon agar kita diberi ketenangan hati untuk menerima keadaan sebegini..sayangi diri sendiri..muahhh..

Feb 18, 2013

Kenduri Ijam

baru berkesempatan untuk mengupload gambar2 masa kenduri adik mama yang lalu..
 abah kelihatan ceria menepung tawar anak bongsunya..walau tanpa kehadiran mak..tetap dikenang jauh di sudut hati kan..
 terima kasih kepada Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah yang turut hadir memeriahkan majlis
 gambar keluarga adik beradik sebelah abah dan juga sebelah emak.. terima kasih sebab support majlis.. love u all
 mama tak sempat nak merasa lauk kenduri,habis licin..sebok bebenor..nasib baik cik abg i tinggalkan ayam 2 ketul..tu je dapat rasa huhuhu
 ada abc.. ramai kata sedap abc ni.. ramai yg mintak contact no abg abc ni..laris..laris..hehehe
 meja makan beradab..serba merah..
 tak ketinggalan...mesti ada laksa punya.. trademark kami sejak dulu hehehe
 ni plak aiskrim minggo minggo.. sedap lo..kopok aiskrim dia tu pun sedap..try sekali je..kali kedua nak ambik lagi dah abis..huwaaa.. kali ni mknn semua sold out..maunyer tak, lebih dari 1000 tetamu yg dtg.. mama sediakan 1200 paper beg semua dah abis..aik panik panik..hehehe
 tu dia pelamin ijam dalam khemah..tema putih merah


 ni saudara mara dan kawan2 baik mak tengah standby tunggu rombongan sebelah perempuan datang.. siap dah nak sembur bertih dan bunga rampai..


 bergambar dengan best friend mak sejak duduk di Parit lagi..terima kasih banyak sbb datang dari hari jumaat lagi..tido umah mak..kami dah anggap macam mak kami Makcik Dah ni..
 tu dia..sampai2 mak2 sedara salam peluk cium menantu baru diaorang..hehehe


 haaa.. yang ni tema purple kat sebelah perempuan
kami plak yang beria posing kat sana
alhamdulillah..akhirnya selesai jugak majlis kenduri kawin adik mama ijam..pasni abih dah semua dah kawin..tak sangka sangat ramai yang membantu..terutama kawan2 baik mak..jiran2 mak..sedara mara mak abah..semuanya turun padang..bantu membantu..semua yg datang kenduri tu semuanya bersedih sebenarnya bila terkenangkan mak..iyerla kalau mak ada..dialah yg paling happy anak bongsu kesayangannya kawin..sure tak menang tangan dia sebok itu ini..
orang punyalah ramai..yg banyaknya semua dtg sbb teringatkan arwah mak..masa salam dengan mama,rata2 kawan2 dan sedara mak akan bergenang air mata..alhamdulillah walau mak takder..support utk kenduri ijam ni mmg superb..alhamdulillah

PS:klik gambar utk lihat lebih besar

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...