May 31, 2011

Cerita Sebelas Tahun Lalu

Ni nak flashback citer dulu2..time zaman bercinta..hehehe..



Dan bermula saat itu..kami membina mahligai bahagia..namun ada satu kes kat atas tu yg masih belum selesai..hehehe..korang dpt teka yer,benda yg paling akak benci didunia..ROKOK!
Setelah hampir 9 tahun usia perkahwinan..akhirnya penantianku utk melihat dia berenti merokok telah terlaksana..kini, dah 6 bulan dia tidak merokok..harap berkekalan pengorbanan ini..
Oh,ada yg kata selama ni tak nampak pun pokcik tu isap rokok..hehehe..pandai cover ek..
Sebenarnya, selama ni  tak pernah sekali pun dia merokok depan saya..tapi kat belakang ada..saya tahu itu.. kira dia hormatla jugak saya ni yg tak suka org hisap rokok..doakan dia bebas terus dari rokok yer..amin!!! dan inilah hadiah paling indah dan paling bermakna dari Dear sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke-9 ini.. ;)

Renungan dari pengalaman:
Mesti ramai yang mengalami pengalaman macam ni kan..ramai yg berjanji utk berenti hisap rokok selepas kawin..tapi tak ramai yg dapat tunaikan..biasala,belum kawin janji macam2..tapi sudahnya,tak buat pun..
Bagi akak yg anti rokok ni..mmg tak boleh terima langsung perokok ni,tapi jodoh ketentuan Tuhan..yg kita tak mahu selalunya itulah yg kita dpt..tapi kita kenala berterus terang..bagitau apa yg kita tak suka..dan pasangan kita juga perlu bersikap terbuka..yerla kita terima dia sbb kita syg..so semua buruk dia kita kena terima,begitu jugak sebaliknya..mcm akak, 9 tahun akak tunggu utk dia betul2 berenti..sabar selalu..dia pernah cuba berenti..tapi selalunya tak lama,hisap blk..
Tapi ni kira dah berenti terus dah ni..moga Tuhan tutup pintu hati dia utk kembali merokok..dan nasihat akak utk semua perempuan yg masih menantikan suaminya berenti..sabar,doa,tawakal..paling penting..kena tau cara apa yg paling baik supaya boleh mendorong dia berenti..cara akak..shhh rahsia..hehe..korang lebih tau kesukaan suami masing2 kan..praktikla selalu..ahaks..

May 19, 2011

Skytrex Adventure

cuti hari wesak tempohari, papa bawak adli join skytrex 
apa lagi,seronok sangatla adli tu..asyik tersengih ajer..dia plak memang jenis berani..selamba jer panjat dan gayut sana sini, korang layan la gambar ni yer..u all bleh bawak anak masing2 gi sini..memang best kata adli..disamping beriadah dan bersatu dgn alam semulajadi..bleh jugak mengeratkan hubungan kekeluargaan...mcm kes ni,hubungan papa dgn anak terunanyer la..jarang dpt time cam gini dgn papanyer kan..







dan last sekali, ini la wajah papanya..hero hari itu yang dah keletihan..mana tak letihnya,si adli nak main sampai 3 round.. jenuh papa follow dari belakang..hehehe

May 9, 2011

Hari Ibu di Bagan Lalang

semalam kami gi Bagan Lalang..situ ajer yg dekat kan utk bawak anak hepi2..bukan utk meraikan hari ibu..sajer2 jalan2..semalam sabtu kena gi opis..
camtu la kalau dibiarkan bersatu dengan alam..siap berkubang,basah..konon depa nak cari anak ketam..biarkan jerla..bukan selalu..si adik duduk kat tepi ajerla..belum boleh join lagi..


tuuu diaa..hehehe..ibu kepada 4 org cahaya mata..tak menang tangan nak jaga tau..tapi mujur cik abg ai ringan tulang..hehehe..kasi up skit..
pastu,lepas penat main..mcm biasa diantara mereka berempat tu..aisy la yg selalu mintak makan..lapar mama,nak makan kat kedai tu..siap tunjuk kat mana dia nak tu..dia mmg pandai mintak,dan mesti dapat..maybe sejak lahir dia kami bagi jer semua kot..salah kami jugak kan..ikutkan ajer ckp dia..

ramai betul org mkn kat restoran ni..depa sambut hari ibu kot..bawak ibu2 gi mkn2..tp kami bukan sbb tu.. sajer2 ajer..tak ingat pun psl hari ibu ni..hehehe.. sini kami suka mkn sbb ketam dia..mmg sedap dan fresh.. kalau nak banding dgn tmpt lain yg kami pernah pergi,sini ketam dia plg sedap..

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...